DIGITAL UTSTILLING

«FEIRING AV KREATIVITETEN» - Ei utlysning:

I september i år er det 20 år siden Kunstterapiforeningen Norge (KTFN) ble stiftet. I den forbindelse ønsker vi å feire kreativiteten til alle våre kunstterapeuter ved å utgi en årskalender for 2022 samt å ha en digital bildeutstilling.

Alle foreningens medlemmer er velkomne til å sende inn inntil 2 bidrag i form av foto av egne kreative arbeider. Av alle bidragene blir det valgt ut 13 som blir trykket i kalenderen som kommer for salg i september. Alle innsendte bidrag blir med i den digitale utstillingen som blir lansert jubileumsdagen 17.september.

KTFN skriver på nettsiden sin: «Mangfoldige mennesker. Kreative uttrykk.» Vi ønsker gjennom kalenderen og utstillingen å vise et mangfold av uttrykk og medier: tegning, maling, collage, glass, keramikk, foto m.m. Et enkelt uttrykk for en følelse er like velkommen som et mer bearbeidet verk.

Praktisk informasjon:

Vi ønsker at hver bidragsyter skriver ei kort linje som uttrykker noe om meningen i det kreative uttrykket og om hvilke materialer som er brukt.

Innsendingsperioden er 1.juli-08.august 2021 (utsatt frist).

Inntil 2 arbeider kan sendes inn

Format: bildene til kalenderen skal kunne trykkes i liggende A5 format (148 x 210 mm), og kun bilder i god nok oppløsning kan velges.

For å sikre god nok oppløsning må bildet være på minst: 300 dpi og 1748 x 2480 piksler eller 300 dpi og lengste side må være på minst på 21 cm. Hvis bildet er på 180 dpi, må lengste side være 42 cm, osv.

Du kan lese mer her: https://infotobloggen.wordpress.com/tag/krav-til-trykk/

Filene sendes til: digitalbilledterapi@gmail.com